12.08.2011

Amors a la Viena de la Sezession

Aquests dies, després de veure la pel·lícula del Freud i el Jung, em venia al cap una novel·la sobre uns quadres de Klimt que em va transportar a la Viena de la Sezession a través de la relació del pintor amb una amant. Tots van tenir amants. L'he trobat entre les meves prestatgeries i m'ha fet gràcia veure que hi vaig fer unes anotacions en llapis (abans no tenia blog). Me'l vaig llegir al febrer de 2007. Vaig posar: es necessiten il·lustracions dels quadres al costat perquè t'agafen moltes ganes de mirar-los. Viena deuria ser fantàstica durant la Sezession". L'autora era molt jove, una historiadora de l'art americana. En la biografia hi posava dos línies només. Curiós que els americans es sentin atrets per entorns tan llunyans. Em pregunto si va ser capaç d'escriure la novel·la sense trepitjar Viena. Pot ser.