3.26.2013

Les dones dels artistes


Vaig trobar aquest penjoll per causalitat en una botiguilla de barri (no en la giftshoop d'un museu). Havia vist anells amb la Frida Kahlo i la Monalisa, però penjolls amb Modiglianis no. Vaig escollir aquesta: la seva amant d'ulls verds, la jove Jeanne Hébuterne. Aquestes dones sempre em fascinen perquè van estar en contacte amb la grandesa i la misèria dels genis, tanta llum i tanta ombra... El Modigliani posseït per totes les substàncies que ingeria no havia de ser un personatge fàcil. Els seus retrats però, amb colls interminables i mirada perduda són terriblement captivadors. Va morir jove, amb trenta i pico d'anys. I ella es va tirar per la finestra poc després, embarassada de 9 mesos, perquè no aguantava la vida sense ell. Cap guionista ho supera això. El dia que vaig estrenar el penjoll una amiga em va dir: “ah, molt bé, de color verd com el chakra d'aquí”. Veus, en això no hi havia pensat. Doncs mira, per quatre txavos que em va costar tinc una obra d'art, una història d'amor i un benefici pel chakra, no se puede pedir más. Tal com està el percal, millor tenir els chakres “a puestu”. Com em toquin els quatre txavos d'estalvis que tinc els pelo a tots.