12.02.2011

Giacometti figure drawings

Vaig trobar un poster de Giacometti en una de les botigues dels museus que em va cridar l'atenció. Era una litografia que reproduia un dibuix seu i anunciava una exposició a la Fundació Maeght.
Aquest artista de nas gros nascut a Suïssa i viscut a París, que s'ha etiquetat sovint de surrealista - jo no li diria així - és més conegut per l'escultura, però té uns dibuixos excepcionals que, en certa manera, em recorden els d'un amic. He estat buscant per internet, i hi ha un parell de llibres interessants que m'agradaria aconseguir. El propi de la Fundació Maeght i el de l'atelier. M'encanten els ateliers dels artistes. Llocs inspiradors on sempre agafen ganes de quedar-s'hi. El de Brancusi ja el vaig enganxar en una altra entrada.

Una cita:

"All the art of the past rises up before me, the art of all ages and all civilizations, everything becomes simultaneous, as if space had replaced time. Memories of works of art blend with affective memories, with my work, with my whole life." Giacometti