10.05.2010

Museu Episcopal de Vic, revisant simbologia


Haig de preparar una xerrada sobre iconografia i simbologia cristiana en l'art, i estic mirant la documentació que tinc a mà. Em penso que em ve més de gust fer anar el grup al Museu de Vic. Quan el Trullén estava fent la reforma museològica hi vam anar en diferents ocasions. Aquell edifici havia causat molt de polèmica en el poble, però per nosaltres el muntatge era sempre una lliçó de nous materials i de museografia d'ultima tecnologia. Fins i tot tenen una zona de reserves permanentment visitable. Crec que serà molt millor tenir obres originals al davant que preparar més power points. El romànic i el gòtic català tenen més força quan estàs davant de la fusta antiga, amb la seva policromia gastada pel temps. Estic mirant el web per si em dona pistes per desenvolupar símbols i passatges concrets. Ho hauria de fer abans de començar el màster. Recordo que em va arribar una guia de les col·leccions d'aquest museu, a veure si la trobo.