


El gravat requereix molt d’ofici. I dins d’aquest món, Ricart es va decantar, a més per la xilografia, on la gama de grisos només es pot fer amb trama, a diferència, per exemple, de l’aiguatinta o la litografia que et permeten més matisos. La seva singular manera de ferir la planxa de boix amb els burins, requereix d’una elevada i experta destresa tècnica, de la qual es difícil fer-se al càrrec si no ho has intentat mai. Quan veus les planxes originals treballades, com les que tenim al museu, hom es pot fer a la idea de la filigrana gairebé d’orfebre. Aquests petits trossos de fusta que et caben en el pom de la mà, contenen sempre un dens imaginari. Aconseguir llums, obres, volums, composicions, perspectives i distàncies, requeria una acurada planificació, coneixement i molt de mà avessada. D’aquí la insistència de Ricart a no tocar mail el format ni el tamany dels originals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada