10.30.2010

Waltraud: una artista (i un vi)

Estic llegint un llibre sobre dones artistes. L'autora m'ha demanat que el presenti al museu. Ha fet una selecció particular, però interessant. Hi ha tres articles dedicats a la Waltraud. La vaig conèixer fa molt de temps arran d'un projecte expositiu amb la Pilar Bonet. Ens va ensenyar les obres que tenia exposades al seu centre (de la casa Torres) a Pacs (del Penedès). Ens va explicar que tenia el taller a Sitges. Després caminant per Barcelona vaig trobar una exposició seva a la Sala Maragall i em va agradar molt. En pintura a l'oli hi posa molta textura i una atmosfera tèrbola. En aquella sala feia fred només de mirar els quadres. Respira un aire del Nord. Em penso que deu ser per l'ascendència alemanya. Tenen altres llums. Fa paisatges roçant l'abtracció. En directe captiven perquè el gruix de pintura és palpable. A la web veig que també ha fet gravat i fotografia. Els gravats no m'entusiasmen. En canvi, algunes fotos en blanc i negre de branques, m'han semblat extraordinàries.