9.28.2010

Musée Guimet, Paris

La darrera vegada que vaig estar a París, fa un parell d'hiverns, el motiu/excusa/motor era una exposició de Jakcson Pollock i vaig també poder visitar el Quay Branly. El proper cop que hi pugui anar, tinc dos museus pendents que m'interessen professionalment:
El Musée Guimet, que va ser obert quatre anys després del nostre i té una col·lecció oriental important, amb molts paral·lelismes (pel que fa a Xina i Japó).
El Musée Rodin, més per la Camille Claudel que per ell.

Començo a investigar amb el Guimet, que té un catàleg on line:

"Le musée Guimet est né du grand projet d’un industriel lyonnais, Émile Guimet (1836-1918), de créer un musée des religions de l’Égypte, de l’antiquité classique et des pays d’Asie. Des voyages en Égypte, en Grèce, puis un tour du monde en 1876, avec des étapes au Japon, en Chine et en Inde lui permirent de réunir d’importantes collections qu’il présenta à Lyon à partir de 1879. Il devait par la suite transférer ses collections dans un musée qu’il fit construire à Paris et qui fut inauguré en 1889. Du vivant même d’Emile Guimet cette institution se consacra de plus en plus à l’Asie, tout en conservant une section sur les religions de l’ancienne Égypte, à la suite des expéditions dans diverses régions de l’Extrême-Orient".