8.29.2010

Adéu al pensador de Tavertet

Ha mort Raimon Panikkar, un pensador indo-català. Amb 91 anys i lucidesa. Tenim al cap la seva imatge amb els xals per sobre, passejant per Tavertet. Un pont entre Orient i Occident, entre raó i esperit. En les darreres declaracions que han sortit a les notícies aquests dies, deia una frase que xoca amb el nostre ritme de vida accelerat: no s'ha d'aprofitar el temps de la vida, s'ha de viure.


He trobat per internet vàries entrevistes interessants. Un llibre d'hermenèutica potser no, però les entrevistes amb el Bassas m'agradaria fullejar-les. Enganxo un tros i la web oficial, per remirar la bibliografia.

Nosotros, por naturaleza, pertenecemos tanto a la tierra como a lo divino. Somos partes conscientes y libres de un todo, pero no como marionetas que se pueden manejar fácilmente con hilos, sino más bien nos encontramos a nosotros mismos en el interior de una red o entrelazado cósmico. El ser humano es una persona, no un individuo. Tengo el concepto de persona como "un nudo en una red" de relaciones. Estos hilos nos conectan con nuestros semejantes, con la tierra y con lo divino. Cuanto más consciente es la persona, más cuenta se da de que su persona extiende la mano a los confines del mundo. Esto es un hombre realizado.