10.14.2012

Moments de reflexió i atenció a la política

Un model. Francesc Galofre Oller
Museu Balaguer
Ara per ara és responsabilitat nostra estar més atents que mai. Els partits estan confeccionant les llistes i tenen poc temps per redactar els seus programes #ojito. Aquesta vegada hem de mirar la lletra menuda. Segurament ha pujat la quantitat de premsa venuda en el darrer mes. Però tenint tants diaris amb eros, i el sector periodístic en plena torsió entre el món digital i el paper, hi ha moments que trobo a faltar contrapoders. I la dreta #españacañí té uns altaveus més grans que els tancs. I aquí una llança a favor de les xarxes socials, que ens permeten sentir la veu dels altres sense filtres i ens connecten. Diran que hi ha palla, però també hi ha perles, diran que hi ha soroll però també música. Em diuen que estic més activa que mai. Estic buscant, les coses s'estan movent, i les vostres mirades m'ajuden. Avui, que és diumenge, com a obra d'art us poso una "bèstia grossa": un dels millors retrats (sota el meu punt de vista) de la Pinacoteca del Balaguer: aquest MODEL del pintor Galofre (de Valls, no el de Reus). A nivell artístic és d'aquest realisme excel·lent, la perspectiva perfecta, volum i profunditat per passejar pel darrera, el fum el pots olorar, les arrugues les pots tocar i quan te'l mires, t'ho creus que està pensant. Per estimular la reflexió. Bon vespre família.