12.23.2011

Luzbel, l'àngel caigut

Estic amb els mites darrerament. Enlloc d'adorar el nen Jesús que ha nascut a Betlem em vénen al cap criatures mitològiques, les sirenes, els cavalls alats, els sàtirs, els faunes, i els àngels caiguts. Un àngel caigut és un àngel expulsat del cel per desobediència. Ja no pertany a cap jearquia. Ni serafí, ni querubí, ni àngel, ni arcàngel, ni putti, ni escolanet. Segons els mites (cristians) hi ha vàries hipòstesis en relació a la caiguda: la llibertat de moviment, la luxúria i la vanitat. En general, deu tractar-se, com sempre, de no complir les normes i de no entendre els actes divins. Els Déus,... tan difícils d'entendre.

Pensant en llibertat, luxúria, i vanitat, no puc evitar imaginar-me un àngel caigut dona, en femení. Tinc una escultura molt potent a museu de més de 2 metres que és "Escotógenes vencido", un altre luzbel, el que porta la llum, o el que se l'emporta. Però em quedo amb la versió femenina.

1 comentari:

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Es diu, i no seré jo qui ho contradigui, que l'àngel Gabriel, el de l'Anunciació, era femení...
Bon Nadal!