11.14.2010

Susan Sontag, anys després

Quan es va morir aquesta icona de l'escriptura compromesa recordo molts articles a la premsa citant tots els llibres i tots els gests d'aquesta dona de cabell negre com el sutge. Jo feia poc m'havia llegit "Bajo el volcán" publicat aquí per Alfaguara, i se m'havia fet feixuc. Però, en canvi, la tenia idealitzada per algun article que m'havia impactat, parlant d'América des de l'epicentre de Nova York. I, com sempre, en les fotografies que coneixeia d'ella (abans de la era internet), donava aquesta imatge de dona amb tremenda personalitat que sempre trobo captivadores.

En el llibre d'artistes que haig de presentar, descobreixo que havia escrit un llibre fonamental sobre fotografia, que es titula just així:"Sobre la fotografía". Segons Costa-Gramunt: "és un llibre imprescindible per a qui es dediqui a la fotograifa de forma personal o amateur i per qualsevol que tingui interès a investigar en l'àmbit de la imatge". Crec que li hauré de comprar a la meva amiga.

1 comentari:

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

He anat una mica enrere en les entrades i m'ho passo la mar de bé.
M'agrada el dibuix de capçalera, ja he vist que és teu...