5.10.2010

La permanència del gravat

M'ha arribat el catàleg d'una exposició que fan al Jaume Morera de Lleida. "La permanència del gravat". La portada m'ha cridat molt l'atenció, pel mateix títol i per la imatge, un gravat de l'alemany Karl Schmidt-Rottluff, Bäume im Winter, una xilo de 1905.
Fullejant-lo, fa un repàs de temes, estètiques i tècniques, des del segle XVI fins als nostres dies. Em sorprenen alguns de Fortuny, Mir o Utrillo, artistes que sempre associes a la pintura i a les grans taques de color.

Pel facebook trobo:
La permanència del gravat. Obres de la col·lecció Gelonch Viladegut serà una exposició que obrirà les seves portes a la primavera i en la qual es donarà a conèixer una important col·lecció privada de gravats fins ara inèdita propietat del senyor Antoni Gelonch Viladegut, un col·leccionista lleidatà afincat a París. A banda de difondre per primera vegada el millor d'aquesta col·lecció a la ciutat de Lleida i al país, l'exposició vol anar més enllà i introduir als visitants en la disciplina artística del gravat, especialment en les seves particularitats tècniques i estètiques. A més a més de poder fruir de l'obra de grans artistes de tots els temps, des de Dürer, Rembrandt i Goya fins a Tàpies i Chillida, passant per Miró, Dalí o Picasso, l'exposició tractarà de manera especial les funcions socials que ha experimentat el gravat des de la seva invenció fins a l'actualitat, posant un accent especial en la interpretació que en fa l'art contemporani com a llenguatge artístic original i totalment autònom.